Якими будуть обов’язки пацієнта при повному запуску медичної реформи

Майбутня повна реалізація медичної реформи передбачає, окрім обов’язків лікаря та держави, обов’язки пацієнта.

Про те, якими вони будуть, виданню Укрінформ розповів Максим Щербина – хірург, заступник головного лікаря з хірургії медичної мережі «Добробут».

За його словами, такі обов’язки пацієнта будуть прописані в угоді, яку укладають лікар і пацієнт для надання та отримання медичних послуг відповідно. Угоди будуть однаковими по різних напрямках – лікуванні, діагностиці, оперативному втручанні. Отож про обов’язки:

1. Обов’язкові регулярні профогляди

«Пацієнт повинен буде проходити профогляди перед працевлаштуванням і під час роботи, оскільки виснажлива праця та емоційне напруження можуть виявити деякі особливості здоров’я людини – приміром, деякі хвороби можуть прогресувати, - говорить Максим Щербина. - Тому профогляди, а це рентгенографія, огляд уролога, гінеколога, терапевта, кардіолога тощо мають стати обов’язковими, що допоможе виявити хвороби на ранніх стадіях, через що лікування проходитиме легше і менш витратно.

2. Щеплення – обов’язкове

Зробити щеплення, яке рекомендує лікар, стане обов’язком пацієнта, і вже недостатньо буде керуватися власною думкою. Також щеплення буде обов’язковим і для отримання якихось додаткових послуг чи привілеїв (приміром, пацієнти, які зроблять щеплення, зможуть отримати страховий поліс за доступнішою ціною).

3. Лікувати хронічні захворювання вчасно – теж обов’язок

Це коштує менше, ніж лікуватися при загостренні чи ускладненні хвороби. Тобто обов’язком пацієнта стає піклування про вчасне лікування хронічних захворювань. 

4. Відмова від шкідливих звичок

Це обов’язкова умова, хоча б на час лікування (а в ідеалі – завжди). Приміром, хибні звички можуть призводити до ускладнення чи неефективності лікування, на яке пацієнт вимушений витрачати свої кошти також. Тому відмова від паління, алкоголю тощо, або зменшення кількості викуреного і випитого – теж стане обов’язком пацієнта. У взаємовідносинах пацієнт-лікар буде прописано, що вживання алкоголю на тлі лікування може призвести до неефективності лікування, а відтак гроші і зусилля пацієнта будуть витрачені марно.

5. Гарантована відмова від самолікування

Доступність медикаментів сьогодні занадто висока, – продовжує Максим Щербина. – Пацієнти часто лікуються антибіотиками чи іншими препаратами, приміром протизапальними, що маскують картину перебігу захворювання або змінюють її, і це ускладнює діагностику. В такому випадку діагностика знову ж таки буде більш затратною, а лікування може бути дорожчим, оскільки ті препарати, які приймав до цього чи продовжує приймати пацієнт, лікар вже не зможе застосовувати - до них може виникнути стійкість мікроорганізмів або вони виявляться неефективними для конкретного пацієнта.

6. Скаржитись на лікарів

Ще один обов’язок пацієнта, який буде корисним для управління медициною, - вчасно повідомляти про неякісні медичні послуги. Якщо так сталося, то пацієнт, який має на це підстави, має проінформувати саме ті органи, які займаються організацією надання послуг, а не лікаря, який ці послуги надає. Це дасть можливість відсторонювати або штрафувати лікарів, які лікують недоказово, неправильно чи неефективно».

Джерело: http://argumentua.com